Share
Go down

Księga Żywiołu Ziemi

on Pią Kwi 20, 2018 9:21 pm
Poziom I
Nazwa Zaklęcia: Zatrzymanie W Ziemi
Inkantacja: Tenuistis
Opis Zaklęcia: Ziemia pod przeciwnikiem zaczyna się nieznacznie poruszać, by w końcu zakleszczyć jego nogi, w celu ograniczenia jego ruchów. By wyswobodzić nogi potrzebny jest albo bardzo mocny i zdecydowany ruch, bądź nasączenie ziemi jakąś cieczą, by zmienić budowę chemiczną.

Nazwa Zaklęcia: Wyczucie Ruchu
Inkantacja: Motusensus
Opis Zaklęcia: Zaklęcie pozwala na odczytywanie drgań ziemi poprzez fizyczny kontakt z podłożem. Zaklęcie ma na celu lokalizacje obiektów na dalekich bądź bliskich dystansach, a także może wykryć np. podziemny korytarz czy innego rodzaju pomieszczenia znajdujące się pod powierzchnią.

Nazwa Zaklęcia: Ręce Ziemnego Golema
Inkantacja: Lurraren Eskuak
Opis Zaklęcia: Użytkownik zaklęcie pokrywa swoje ręce skałą, dzięki czemu znacząco zwiększa siłę swoich ciosów, krępując jednocześnie ruchy i je zwalniając. Dodatkowo same ręce mogą posłużyć za tarczę, która jest w stanie przyjąć na siebie np. jakieś mniej destruktywne zaklęcie.

Poziom II
Nazwa Zaklęcia: Ziemna Ściana
Inkantacja: Yerkri Paty
Opis Zaklęcia: Czar polegający na wytworzeniu ściany z płata ziemi pod sobą, która może nam posłużyć za tarczę. Ściana przybiera właściwości podłoża, z którego została stworzona, tj. jeśli zaklęcie zostało wypowiedziane w momencie gdy użytkownik znajdował się np. na pustyni, zamienia się ona w piasek, jeśli stał np. na asfalcie, ściana przybiera właściwości asfaltu. Na drugim poziomie ma wysokość dwóch metrów i 10 cm grubości, z każdym kolejnym poziomem współczynniki wzrastają dwukrotnie.

Nazwa Zaklęcia: Osuwisko
Inkantacja: Skriðu
Opis Zaklęcia: Zaklęcie służące do wywołania niewielkich ruchów mas skalnych, które za wpływem tego czaru, tworzą wrażenie lawiny lub innego rodzaju osuwiska. Przeciwnik ma sporą szanse na utratę równowagi, a sam użytkownik jest w stanie np. zakopać oponenta pod jakimś piaskiem.

Nazwa Zaklęcia: Skalne Więzienie
Inkantacja: Inchisoarea de la Rock
Opis Zaklęcia: Użytkownik tworzy wokół konkretnej przestrzeni (2x2x2m) więzienie stworzone z minerału bądź rodzaju podłoża, na którym aktualnie się znajduje. Zaklęcie ma wyłącznie funkcje ograniczenia ruchów oraz uwięzienia przeciwnika, konieczny jest kontakt wzrokowy z więzieniem, by utrzymywać jego stabilność. Podstawowy czas trwania tego zaklęcia to około 10 minut, z każdym kolejnym poziomem wzrasta ono dwukrotnie.

Poziom III
Nazwa Zaklęcia: Skalna Kolumna
Inkantacja: Amban
Opis Zaklęcia: Czar polegający na stworzeniu z ziemi tworu na wzór kolumny bądź filaru, który można po prostu cisnąć w przeciwnika. Przybiera ona właściwości podłoża, z którego została pobrana, np. z asfaltu, wtedy jest asfaltowa. Kolumny można tworzyć wyłącznie z trwałych i dosyć dużych mas, dlatego np. zaklęcie będzie nieefektywne w połączeniu z piaskiem. Kolumna ma od około pięciu do dziesięciu metrów długości i można stworzyć maksymalnie dwie. Z każdym kolejnym poziomem ilość tworzenia skalnych kolumn dubluje się.

Nazwa Zaklęcia: Podziemny Tunel
Inkantacja: Ypógeia Síranga
Opis Zaklęcia: Użytkownik tworzy w obrębie pięciu metrów od siebie przejście w podłożu, które może posłużyć za tunel, bądź nawet kryjówkę. Może też posłużyć za pułapkę, gdyż można otworzyć ten tunel pod kimś. Na początku użytkownik jest w stanie stworzyć około trzy tunele, które mają do 100 metrów długości, z każdym kolejnym poziomem ilość tuneli się dubluje, a ich długość dochodzi nawet do 1 kilometra.

Poziom IV
Nazwa Zaklęcia: Trzęsienie Ziemi
Inkantacja: Seismós
Opis Zaklęcia: Czar polegający na wywołaniu ruchów płyt tektonicznych, które z kolei stworzą kontrolowane trzęsienie ziemi. Użytkownik ma kontrolę np. nad pękającymi płytami powierzchni w obrębie piętnastu metrów, może również formować mniejsze lub większe kształty pomocnicze z dowolnego minerału znajdującego się w zasięgu jego dotyku.

Poziom V
Nazwa Zaklęcia: Deszcz Meteorytów
Inkantacja: Meteor Surtur
Opis Zaklęcia: Mag wyłamuje z podłoża za pomocą magii kilka skał (maksymalnie 15), wysyła je w górę poza atmosferę, by następnie sprowadzić je z powrotem w formie ognistych kul spadających na dowolny cel. Bezpośredni kontakt z meteorytem jest równy uśmierceniu przeciwnika, a samo przebywanie w okolicach wybuchu, może poskutkować ranami czy różnymi dolegliwościami typu ból głowy.

Gdy mag awansuje na kolejny poziom użytkowania zaklęć, nie ma obowiązku wypowiadania inkantacji z poprzedniego etapu. Tj. jeśli postać nauczy się zaklęć poziomu III, nie musi wypowiadać inkantacji zaklęć poziomu I oraz II, jedynie w postach zaznacza użycie danego zaklęcia, np. w narracji.
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach